Monday, June 8, 2009

.:2nd day at Jelai:.

ari kedua di Jelai bermule ngan xtvt pendaftaran para pelajar..pepagi lg dah kne bangon siapkan kaunter tuk pendaftaran sbb bebudak dah pon menunggu..
bab pendaftaran ni ade sket masalah, pada mulenye kami diberitahu yg hanya 100 pelajar yang terlibat tp alih2 terlebih lak..naseb baek kitorg sediakan tag lebey..*phew*
pelajar yg terlibat ni terdiri dr pelajar tgktn 1, 2, 3, 4 dan 5..
xtau la cmne pemilihan pelajar yg terlibat ni, janji kaunter tetap cemerlang..wihoo!!

..kaunter budak pompuan am cop dlu..

setel je pendaftaran pelajar dibahagikan kpd seploh kumpulan, pastu setiap kumpulan diberikan seorg fasi dan seorg pembantu fasi..
aduh, aku mmg lemah sket bab ni, dah la kureng keyakinan, malu beb malu..huhu
tp nasib baek la aku dpt pembantu fasi yg agak ok iaitu abg yusuf, die ni wakil dr Pertubuhan Penawar Warisan (PPW)..
pastu Bro Halim lak dtg menyelamatkan aku, huh lega rasenye, bru besh sket nak handle bebudak..yeah, ice breaking bebeh!!

.:madan..my group leader:.


dr kiri..abg yusuf, halim n myself..


aku gabra sebenaunye nih..


aku rase aku sowg je kot yg bersemangat..huhu


.:man belon pnye:.

tamat sudah sesi ice breaking..pas2 ade sesi ceramah lak, yg ni tuk pelajar je, fasi balik ke blik masing2 (ade program khas=P)..
pas lunch ade latihan lam kumpulan lak, yg ni susah sket nak handle sbb nak kne explain segala objektif n kesimpulan nih, so aku pas je kat Halim kes ni..huhu

.:adik2 ku cemerlang:.


.:preparation mlm kesenian:.

abes je indoor xtvt kitowg gerak tuk sukaneka lak..huhu aku xcited lebey ni..
aku pon xtau ape name game die, tp kte kne follow arahan dr marshall aka Abg Mat, yg bebudak lak kne wat bulatan besar..
ble Abg Mat ckp "how many, how many" kte kne respon, tny balik "tell me, tell me how many",
pas2 ble Abg Mat ckp any number kte kne wat geng mengikot nombor yg disebut 2..haha
aku pnye alliance yg ade aku, lias, am , kak eyta, shazz n ain berjaya menyingkirkan para pelajar..haha kitowg rule d game..
tp malang bg am krn xkekal lame pabila die dkhianati oleh slah seorg dr kami..huhu aku xtau sape, tp bkan aku tau am..
pas2 ble pompuan mengelilingi aku n lias abg2 fasi yg laen xpueh ati, ble grup kitowg terlebih 2
org, ditariknye aku n lias kuar, ciest tol..ni sume salah kak eyta, shazz n ain, diowg lebih dahulukan bebudak dr aku..xpe2, ade mase aku blas..

ini busuk pnye olang..haha

mlmnye pulak ade xtvt mlm yg dinamekan mlm kesenian, setiap grup tampil ngan idea kreatif masing2 tp my grup tetap yg terbaek d ati..huhu
abes je sume grup perform, ade persembahan khas dr PERIMU, Abg Iedet n Abg Jais kasik pecah itu dewan ngan lagu2 zaman Am..huhu

anak didikku perform..cayalah

barisan juri
dr kanan, ganahsokmo, abg yus n ang mat..yg ujung 2 bikin semak la..

abg iedet n abg jais yg sgt2 talented, leh maen mcm2 instrumen

xtvt last mlm 2 ialah sesi hati ker hati, ckop2 la sembang psl hati2 d jalanraya (dah name pon RMC kan), skang nak ingatkan bebudak supaya kenang jasa mak ayah lak..
abg iedet volunteer tuk kongsi cte die, die cte bgmn susahnye die waktu kecik2 dlu, sayu je dengar cte die, ade antr pelajar2 yg menitiskan air mata malah ade gak yg nanges, dan yg paling dasat ialah adik lias, bgos la ko insaf dik, jgn insaf sekejap je tp sok dah jd antu balik..huhu

aku xpaham la gmbo ni, sedey ke epi..huhu

abes je sesi ati ke ati maka abes la ari ke2 di Felda Jelai..

0 comments:

Post a Comment