Monday, May 25, 2009

.:gOtoNg rOyoNg rEraMei:.


*kol 1 tgh ari*
hadei~*sigh*
tu je yg leh aku ckp pas xtvt memanjat n mencantas pokok n mencangkul yg telah dijalankan sabtu 23mei aritu..mmg gotong royong raksasa vs otromen lah, bak kate Nurin..huhu

*5 jam seblom tu*
pg tu dah bgon awl dah tp rase sodap je tdo tp ble Am smpai menggelabah owg tue tu tgok aku n Lias lom mangon lg..huhu
taim tu sifat kebapaan Am terserlah, trus die kejutkan kitowg n soh kitowg mandi..tenkiu Uncle Am..haha
pas siap bru tingat msj Ika yg betik lom bli, mne mau carik betik pepagi cmtu..
then Abg Mat kol, aduss, sudey, mati den..huhu naseb baek alasan mencari betik itu diterima olehnya..

(kpd sesiape yg xpueh ati aku dtg lmbt..huhu)
bkn sengaja lewatkan dri, tp g mencarik betik, adei klo xnak carik senang je jumpe betik tu, tp ble memerlukan mcm nyorok la buah betik tu..hadoii

sesampai je kat ASDAF nmpak ramai gle owg, ingatkan
bebudak ASDAF n pekerja Muslim Aid je yg bakal menggotong n meroyong tp da gak volunteer dr luar..alhamdulillah
klo xsalah da 3 owg budak um yg kne dtg wat gotong-royong 4 khidmat masyarakat, so ape lg, kte derive benefit la..muahaha
pastu famili Kak Ain, ramai, xsempat nak berkenal-kenalan..huhu
and si Ika la bwak kengkawan die dr kolej seblas, lam 7 owg kot termasok die, n lam reramai tu da sowg budak jepun, excited bebudak kat ASDAF n Am n Abg Mat dpt jumpe cewek jepun, aku lak ilek je..huhu

.:sengaje xnak ltak gmbo aku ngan die, nnt kontroversi:.

.:dun mess wif them:.


tugas aku aritu sepatotnye jd mandor tp memandangkan keadaan memakse terpakse la aku kerahkan segala kudratku untuk membantu..
lam >30 owg yg bertungkus lumus, aku yg paling menyerlah..xcaye??..ni buktinye..

.:dr start smpai abes kat cni je spot aku:.


.:hero2 d ari kejadian:.

mmg penat bergotong royong ni tp besh la, dr dok kat bilik berkubang ats katil je watpe kan (aku bkn ngate ko dayat)..hehe

*4 jam seblom tempoh berakhirnye gotong royong*
aku smpai xde la lewat sgt, tp gelabah la sbb owg penting spt aku ni didahului oleh volunteer..
dlm gelabah2 tu aku leh sumbat sweater bwh seat skuter aku, sweater tu xpenting tp kunci moto ade lam sweater tu..mmg sewaktu berlangsungnye gotong royong tu aku asyik terpikir cmne nak balik..huhu ber+ la gelabah aku aritu..

*kol 1 tgh ari=gotong royong abes*
yg btolnye kol 12 lg owg dah stop g mkan, tp tugas kitowg pekebun MKG ni lom setel, nak kne pindahkan anak pokok ke batas..
sblom pindah anak pokok sempat la rehat mkan n minum..klo xsalah 2 round kot, awl 2 mkan bihun going..huhu bihun going ni tuk isi perut je
lom sempat bihun 2 melepasi esofagus d offer lak nasik berlaukkan ayam..mmg kasik full tank lah..
ngan muke penat n perut yg memboncit, mmg nikmat lah..huhu..tp lg besh tol klo dpt katil..
pas mkan g pindah pokok jagung ke ats batas, mmg pantas, xsmpai 5 min dah setel..huhu panas pnye pasal so mmg speeding la wat keje..

*pasal moto*
malas tol aku melayan moto ni, ape salah aku kat ko wahai moto..
naseb baek la Am sudi g mencarik spanar, leh la aku usaha kuarkan sweater..mmg naseb baek..phew*
kunci pon dah dpt, moto pon dah leh stat, balek la ke UM..
sesampai je kat bilik..kroOohhhZzzz~

4 comments:

ika ima said...

oo..muke cewek jepun ko letak..muke ak xde..ceh

naim said...

xmuat..huhu

Muhammad said...

walaupun lambat, tapi tetap sukses!hehe...

BorN tO Be bObOT said...

skang dh tbukti moto sape yg lembab..haha

Post a Comment